Hur gjorde jag min tårta

 
Att baka denna tårta går otroligt fort. Du kan göra hur du vill. Byta ut jordgubbarna mot blåbär eller något annat du gillar.
 
Ingredienserna:
Nutella
Philadelphia
Floursocker
Tårtbotten (jag valde med smak choklad)
Chocklad pinnar ("extra frasiga")
Grädde
 
Lager nummer 1
Blanda philadelphia, nutella & floursocker så att det blir riktigt fluffigt
Jag brer ut chokladfluffet på första lagret. Där la jag även skivade jordgubbar mellan. 
 
Lager nummer 2
Jag la grädde i mitten av tårtan (ingen bild på detta tyvärr). För jag ville inte att den skulle bli för maffig. Tycker även grädde är otroligt gott så det var nästan ett måste.
 
När du har dekorerat färdigt din tårta så är det dags för det "svåra". Jag köpte chokladpinnar som jag la runt tårtan. Men för att fästa dessa så doppade jag dem först i nutella sedan tryckte jag fast de mot tårtan. När jag var färdig med detta så knöt jag en rosett runt. Toppade med massor med jordgubbar. Så voila :) 
 
 
 
P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Mums, vad gott det ser ut!
Och vad fin tårtan blev :-)