Den lyckan

 
Den lyckan att jag kom in på det jag ville i Göteborg!!! Jag fick reda på den i onsdags när jag jobbade. Skrek till när jag satt i kassan, läste mailet och där stod det att jag var antagen. 
 
Jag ska plugga till Ämneslärare (gymnasieskola) med inriktning samhäll och religion. 
 
Älskar att undervisa, prata framför människor och prata om sånt som är viktigt att veta. Jag kan inte beskriva känslan inombords. Först kom jag in i Halmstad vilket också var kul, letade lägenhet och funderade på att flytta dit. Jag och min pojkvän började prata om att pendla varannan helg osv. 
 
Men i onsdags när jag fick reda på att jag kom in i Göteborg så försvann så mycket lättnad över mina axlar. Inget mer pendlande, inget mer letande efter lägenhet. Nu kan jag slappna av. Fick dessa rosor av pojkvännen som blev så glad att vi kan vara vi på heltid nu hemma i Götet.