Tre hektiska dagar

 
Hej allihopa. Bloggtorka deluxe var det här ja. Tråkigt men verkligheten kommer ifatt ibland, vilket jag märkte denna vecka. 
 
Lång histora kort, vaknade natten till måndagen med världens smärta i magen. Åkt in och ut från sjukhuset denna vecka. Fick sova en natt på Sahlgrenska, tog massor med prover och var under observation. Min blindtarm har inte riktigt varit på bra humör, en inflammation helt enkelt. Kroppen har kämpat och krigat och nu med hjälp av lite drop och medicinering så ska jag bli bra igen.. Mina blodvärden är på bättringsvägen och jag hoppas bara nu att kroppen vinner. 
 
Jag har aldrig haft en sådan smärta innan, nästan obeskrivligt hur det ont det gjorde. Smärtorna strålade från höger sida av magen och kändes som kramper. Jag är väldigt glad att smärtan är mindre och att jag förhoppningsvis slipper operation. Jag har aldrig varit rädd för operation eller nålar (sprutor) innan men nu på senare tid har tanken gjort mig svimfärdig. Fick trotsa min rädsla för blodprov i armvecket och ta ett x antal blodprov denna vecka. 
 
Kort sagt, jag är glad att jag mår bättre igen. Det kan gå snabbt och läskigt när sjukdomar eller olyckor inträffar. Jag hade flera duktiga sköterskor på Sahlgrenska som tog hand om mig, massa kramar till dem!! Nu är jag äntligen hemma och försöker få i mig lite mat. Min älskade hund är med mig och vi myser framför brasan. Hörs igen när jag mår lite bättre!